Wanneer iemand geen krant heeft gekregen, en dit bij ons meldt, komt deze klacht automatisch op je volgende bezorgbon. Ook kun je de klachten inzien wanneer je inlogt in Spread-it. Bij de eerstvolgende verspreiding worden deze adressen extra gecontroleerd. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, ook als je goed je best doet. Een volgende keer probeer je het dan beter te doen. Lees dus de klachten goed door en verbeter jezelf.
Als je de kranten krijgt zit er een bezorgbon bij. Op deze bon staan voor jou belangrijke gegevens vermeld:
de dag waarop jij gaat bezorgen
de eventuele folder(s) die je gaat bezorgen
de eventuele vergoeding die je krijgt van afgelopen week
eventuele opmerkingen
eventuele bezorgklachten.
Ook ontvang je een stratenlijst. Hierop staan de adressen vermeld waar je moet bezorgen.
Let hierop goed op eventuele opmerkingen! In principe bezorg je alle adressen die vermeld staan op je stratenlijst. Ook bij winkels en bedrijven.
Er zijn best veel mensen die geen Huis-aan-huis kranten of ongeadresseerd reclamedrukwerk (folders) willen ontvangen. Dit maken zij kenbaar door een milieusticker op de brievenbus te plakken.
De meest voorkomende stickers zijn: Nee / Ja sticker: Hier bezorg je wel een krant, maar geen folder of bijlage Nee / Nee sticker: Hier hoef je niets te bezorgen.
Om de kranten goed mee te kunnen nemen, krijg je een fietstas in bruikleen. Op aanvraag verstrekken wij ook schoudertassen. Wees er zuinig op en gebruik de tas alleen voor bezorgwerk. Als je stopt met bezorgen dien je de tas weer in goede staat in te leveren.
Regelmatig worden folders en bijlagen samen met de kranten bij je thuis afgeleverd. Je moet deze folders en bijlagen dan mee bezorgen. Ze moeten eerst in de kranten worden ingestoken zodat je ze als een pakket kunt bezorgen. Uiteraard ontvang je hiervoor een extra vergoeding! Hoeveel dit is lees je terug op je overeenkomst.
Sommige bezorgers vinden het nodig om hun kranten zomaar ergens te dumpen. Realiseer je dat dumpingen altijd bij ons worden gemeld. Met bezorgers die kranten dumpen beindigen we direct de overeenkomst. En natuurlijk doen we ook aangifte bij de milieupolitie. De boetes zijn voor rekening van de bezorger.
Klik nadat je bent ingelogd op "mijn ontvangsten" en vervolgens op de maand naar keuze. Vervolgens verschijnt er een pdf-bestand met het vergoedingenoverzicht.
Mocht dit overzicht niet zichtbaar worden, wijzig dan de instelling "pop-ups toestaan"
Eenmaal per maand maken we de vergoeding over naar je bank- of girorekening. Je kunt het uitbetaalde bedrag controleren met de bezorgbonnen die je wekelijks bij het afleveren van de kranten ontvangt.
We betalen altijd achteraf, binnen 10 werkdagen na afloop van de maand.
Hoeveel geld je verdient, hangt af van het aantal adressen dat je moet bezorgen. Er wordt gekeken naar de moeilijkheid van de wijk en daarop wordt de vergoeding gebaseerd. Op je bezorgovereenkomst staat hoeveel je verdient met je bezorgwijk. Maandelijks krijg je uitbetaald. Wij houden in onze administratie de gemiddelde looptijd van de wijk bij op basis van de Stukloonnorm, zodat je altijd ten minste het minimumloon vergoedt krijgt.
Soms kan het gebeuren dat je tijdens het bezorgen per ongeluk schade veroorzaakt bij anderen. Als er iets gebeurt is je eigen aansprakelijkheidsverzekering (WA) van toepassing.
Als je wilt stoppen met bezorgen, dan moet je dit tenminste een maand van tevoren doorgeven. Je geeft ons zo voldoende tijd om een vervanger te zoeken.
Ken jij iemand die wil bezorgen? Geef dit dan aan ons door!
Bij ziekte of vakantie zorg je zelf voor een vervanger. Is dit voor langer dan een week? Dan vragen wij je de gegevens van je vervanger aan ons door te geven. Let wel op dat je vervanger altijd 13 jaar of ouder is!